به گزارش بخش خبری گلدیکا، با وجود رشد جزئی نرخ ارز، بازار خودرو بیتفاوت به این تغییر باقی مانده است. این نخستین بار نیست که افزایش قیمت دلار تأثیری در بهای خودرو ندارد؛ مسئلهای که نشان میدهد ممکن است رفتار بازار نسبت به عوامل سنتی مانند ارز در حال تغییر باشد. از سوی دیگر، عواملی چون عرضه محدود، خبرهای مربوط به واردات یا سیاستهای جدید حوزه خودرو، فعلاً نتوانستهاند رکود بازار را برهم زنند.
وضعیت قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی امروز:
سورن پلاس (رینگ فولادی) مدل 1404 همچنان با قیمت ۹۱۸ میلیون تومان معامله میشود. این خودرو مانند دیگر مدلهای خانواده سمند بر پایه پلتفرم پژو ۴۰۵ ساخته شده است.
پژو 207 دندهای پانوراما (رینگ فولادی) با قیمت ۸۷۷ میلیون تومان در بازار حضور دارد. این در حالی است که قیمت کارخانهای این خودرو ۶۶۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است، که اختلافی حدود ۲۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را با بازار نشان میدهد.
ساینا اتوماتیک امروز با قیمت ۶۳۹ میلیون تومان در بازار عرضه میشود.
دنا پلاس MT6 نیز در محدوده ۹۵۳ میلیون تومان قرار دارد؛ قیمتی که نسبت به هفته گذشته فقط سه میلیون تومان افزایش داشته است.
تیگو ۷ پرو (هیبرید) که یکی از خودروهای محبوب مونتاژی محسوب میشود، امروز با قیمت دو میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان به فروش میرسد.
جک J4 آپشنال، رقیب اقتصادی دنا پلاس، پژو 207 صندوقدار، تندر پلاس اتومات و رنو ساندرو، در حال حاضر با قیمت ۹۶۹ میلیون تومان در بازار معامله میشود.
پیکاپ G9 از محصولات لوکس و پرآپشن شرکت بهمن موتور، امروز به قیمت دو میلیارد و ۹۳۰ میلیون تومان رسیده است.
لاماری ایما نیز که از پرفروشترین خودروهای مونتاژی در بازار بهشمار میرود، در محدوده دو میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان قیمتگذاری شده است.
در مجموع، بازار خودرو این روزها در وضعیت بلاتکلیف و بیتحرکی به سر میبرد و بهنظر میرسد تنها یک سیگنال جدی میتواند قفل رکود را بشکند.
منبع: خبر فوری