به گزارش بخش خبری گلدیکا، بر اساس آگهیهای درجشده در سایتهای معتبر خرید و فروش خودرو، فروش اقساطی وانت نیسان مدل ۱۴۰۴ با شرایط متنوعی از سوی نمایشگاهداران ارائه شده است. در یکی از طرحها، وانت نیسان دوگانهسوز مدل ۱۴۰۴ با پیشپرداخت ۳۱۰ میلیون تومان و اقساط ۶۰ ماهه، ماهی ۱۱ میلیون تومان عرضه میشود. در گزینهای دیگر از همین مدل، خریدار باید ۴۲۰ میلیون تومان پیشپرداخت بدهد و ماهانه ۱۷ میلیون تومان در قالب ۶۰ قسط پرداخت کند.
برای وانت نیسان بنزینی مدل ۱۴۰۴ نیز شرایط متفاوتی وجود دارد. در یک طرح، با پیشپرداخت ۴۹۰ میلیون تومان و پرداخت ۳۶ قسط ۱۹ میلیون تومانی، خودرو تحویل داده میشود. همچنین در یک نمونه دیگر، با پیشپرداخت ۳۲۴ میلیون تومان و پرداخت ۶۰ قسط ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی میتوان صاحب نیسان بنزینی صفر کیلومتر مدل ۱۴۰۴ شد. این جدول شرایط مختلف فروش را بهصورت خلاصه ارائه میدهد:
مدل خودرو | سال تولید | کارکرد | پیشپرداخت (تومان) | مبلغ قسط ماهانه (تومان) | تعداد اقساط |
وانت نیسان دوگانه سوز | ۱۴۰۴ | صفر | ۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۱,۰۰۰,۰۰۰ | ۶۰ |
وانت نیسان دوگانه سوز | ۱۴۰۴ | صفر | ۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۷,۰۰۰,۰۰۰ | ۶۰ |
وانت نیسان بنزینی | ۱۴۰۴ | صفر | ۴۹۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۹,۰۰۰,۰۰۰ | ۳۶ |
وانت نیسان بنزینی | ۱۴۰۳ | صفر | ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۱,۷۰۰,۰۰۰ | ۴۸ |
وانت نیسان بنزینی | ۱۴۰۴ | صفر | ۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۶۰ |
وانت نیسان بنزینی | ۱۴۰۴ | صفر | ۳۲۴,۰۰۰,۰۰۰ | ۹,۴۰۰,۰۰۰ | ۶۰ |
نکته قابل توجه اینکه این طرحهای فروش متعلق به نمایشگاهداران خودرو است و ارتباطی با طرحهای رسمی شرکتهای خودروساز داخلی ندارد.
مقایسه فنی وانت نیسان با فوتون واندر
زیر کاپوت وانت نیسان، همان موتور قدیمی ۲.۴ لیتری چهار سیلندر دیده میشود که توان تولید ۹۴ اسب بخار و گشتاور ۱۸۷ نیوتن متر را دارد. زامیاد نسخهای بهبودیافته از این موتور با نام M24 را نیز عرضه کرده که با وجود بهینهسازی برای کاهش مصرف سوخت و آلایندگی، قدرت خروجی مشابهی دارد.
در مقابل، فوتون واندر از یک موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی بهره میبرد که به لطف فناوریهای جدید، توان بیشتری (۱۱۲ اسب بخار) نسبت به موتور نیسان دارد، اما گشتاور آن به ۱۴۷ نیوتن متر محدود میشود. از آنجا که گشتاور برای خودروهای باری اهمیت بالایی دارد، نیسان با وجود طراحی قدیمی، همچنان در این زمینه برتری دارد. همچنین سادگی تعمیر، دسترسی آسان به قطعات یدکی، و تجربه چند دههای این خودرو در بازار باعث شده که پیکاپهای جدید هنوز نتوانند جایگزین مناسبی برای نیسان آبی باشند.
منبع: اقتصاد آنلاین